Kolme asiaa joista en luovu

IMG_20170903_162507_836_20170910170204068

Olen blogeissa törmännyt Kolme asiaa joista en luovu -haasteeseen. Päätin kantaa oman korteni kekoon listaamalla kolme asiaa, joista minä en voisi kuvitella luopuvani. Unohdetaan nyt kokonaan ne ihmiselle elintärkeät asiat, kuten hengittäminen, syöminen ja nukkuminen. Jätän listauksestani pois myös perheen, ystävät ja muut rakkaat. Sen sijaan listaan kolme minulle tärkeää juttua, vähän ehkä höpsöjäkin, mutta minun jokapäiväiseen elämääni olennaisesti kuuluvia asioita.

Kirjat

Kenellekään ei liene yllätys, että listaltani löytyvät kirjat. Katson televisiota melko harvoin, pystyisin luopumaan televisiosta, mutta en voisi kuvitella eläväni elämääni ilman kirjoja. Olen kirjablogannut kolmentoista vuoden ajan, mutta jo sitä ennen luin säännöllisesti kirjoja, ihan lapsesta saakka. Välillä elämässäni on ollut hetkiä, jolloin lukemiseen on tullut pientä taukoa, mutta mitään pitkiä lukupausseja minulla ei ole koskaan ollut.

Kahvi

Päiväni ei lähde käyntiin ilman kahvimukillista. Juon kahvia myös pitkin päivää. En ole huomannut kahvilla olevan vaikutusta yöuniini, joten iltakahvit saatan keitellä vielä puoliltaöin. Tiedostan riippuvuuteni kahviin, mutta mielestäni se on niin harmiton addiktio, että aion jatkossakin surutta keitellä tummapaahtoista. Tosin pari kertaa olen vieroittanut itseni kahvista ja juonut sen sijaan teetä, mutta työelämässä ollessani minä tarvitsen päivittäisen kofeiiniannokseni. Ja omasta mielestäni olen myös ansainnut sen.

Villasukat

Kotona ollessani minulla on villasukat jalassa oikeastaan aina. Joskus kesällä helleaikaan luovun hetkeksi villasukistani, mutta jos kesä on kovin kolea ja sateinen, kuljen kesälläkin villasukissa. Olen lapsesta saakka kärsinyt viluisista, helposti särkevistä jaloista, ja villasukat ovat tehokas lääke jalkasärkyjä vastaan. Ihana äitini on neulonut minulle isot kasat villasukkia, itsekin neulon muutaman sukkaparin vuodessa. Tällä hetkellä jaloissani on pitkävartiset räsymattosukat.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s